Hayal etmek güzel şey hele bir de hayal ettiklerini başkalarına da gösterebilmek... Hayattaki tüm sermayem hayal ettiklerim ve bunları görünür kılan ellerim. Yakınlarıma sık sık söylediğim birşey ellerim olmasaydı ne yapardım ben... Benim dışımdadır onlar benim dışımda devinirler içlerindeki o şey harekete geçirir onları.... Bazen ben bile bilemem ne yapacaklarını... Morkirpinin mutfağına hoşgeldiniz...

Tekrar merhaba,

uzun süredir yazmıyordum... yazmıyordum çünkü çalışıyordum, yoğundum vesair vesaire... ama eninde sonunda burdayım işte. bu sefer ne yazayım diye düşündüm, hani şu an morkirpinin mutfağındaysanız onun bildiklerinden işe yarayanlardan sizde bilin diye düşündüm. inanın bunlar işe yarıyor. mesela bu mutfakta hiçbir pastaya iştahsız başlanmaz :)) tabi bu işin duygusal tarafı. kuru malzemelerle sıvı malzemeler her zaman ayrı ayrı karıştırılır. aaa unutmadan kuru malzemeler sabrınıza bağlı olarak birkaç defa elenir. burda bu işten hiiiç bıkılmaz. sonra kek için kullanılacak yumurtalar öyle buzdolabından çıktığı gibi hoooppp diye kek harcının içine de atılmaz bekletilir, dinlendirilir. kullanılan kalıplar ya da çemberler ne ise ona göre muamele edilir. mesela kelepçeli kalıp kullanıyorsanız dibi yağlanır ama kenarları yağlanmaz tüm bunların tek sebebi de kenarlara tutuna tutuna kabarsın diye. sonra fırına atılmış kek dakikada bir kapağı açılıp ne kadar olmuş diye bakılmaz çünkü bir bakarsın pofff diye söner güzelim kek... tabiii pooof diye sönmesi sırf bununla olmaz mesela ablam bir gün başlamış kek yapmaya malzemeleri katmış birbirine atmış fırına tabi o da ne? kek kabardıkça kabarıyor aynı ölçüde ablamda tabii:)) sonra kabarması durmayınca yapışıyor fırının tavanına aynı hızla püüüüfff iniyor en aşağıya. sonra hatırlıyor tabi içine koymadığı unu :)) bir keresinde bende yapmıştım bunu ama unuttuğumdan değil tarif gereğiydi unsuz kek yapacağım diye gelgelelim başarıyla sonuçlanmadığı gibi bütün gece yapışmış keki kalıptan çıkarmakla uğraşmıştım:)
umarım kek yaparken benim işime yarayan ve özellikle dikkat ettiklerim sizinde işinize yarar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder